Praktyczny Game Dev

Prowadzący

Czas Trwania Warsztatów

25 godzin lekcyjnych (5 dni po 5 godzin lekcyjnych)

Praktyczny Game Dev

Programowanie gier komputerowych

Warsztat jest naturalną kontynuacją zajęć prowadzonych w poprzednich latach. Mając podstawy programowania lub obycie w Unity, nauczysz się technik animacji, motion capture, skanowania 3D. Poznasz i nauczysz się wykorzystywać techniki używane przy produkcji gier AAA. Poznasz sposoby planowania i zarządzania projektem. Poruszony zostanie również temat projektowania i tworzenia otwartych światów, questów i NPC.

Do kogo kierowany jest ten warsztat?

Warsztat jest skierowany do osób, które znają podstawy programowania i środowisko Unity (lub inny silnik np. Unreal Engine) lub uczestniczyły w warsztatach z Programowania gier komputerowych w poprzednich edycjach Obozu. Przydatna będzie również znajomość komputerów,  a także gier.

Osobom nieznających lub mających małą styczność z silnikiem Unity, zalecamy przed Obozem zapoznać się z pierwszymi lekcjami ze strony: https://learn.unity.com/?_ga=2.121252492.544154489.1573570713-1694270780.1566145162

Niezbędny sprzęt i oprogramowanie

Do uczestnictwa w warsztatach niezbędny jest własny laptop o minimalnych parametrach:

  • Procesor – Dual Core 2.0 GHz, obsługa SSE2
  • Karta graficzna – 512 MB, obsługa OpenGL 2.1 oraz rozdzielczości 1280x768
  • Pamięć – 2 GB
  • System operacyjny – Windows Vista/7/8/10

z zainstalowanymi darmowymi programami min. Unity i Blender (uczestnicy warsztatu otrzymają przed Obozem link do pobrania wszystkich potrzebnych narzędzi).

Dlaczego warto wziąć udział w tym warsztacie?

Uczestnicy warsztatu:

  • poznają język C#,
  • poznają grafikę 2D oraz 3D,
  • poznają profesjonalne narzędzia wykorzystywane przy produkcji gier,
  • zyskają umiejętności projektowania gier i planowania pracy,
  • pozyskają umiejętności miękkie takie jak praca w zespole, zarządzanie zespołem, marketing szeptany,
  • zapoznają się z technologiami używanymi w branży GameDev,
  • będą mieli dobrą okazję do wejścia w branżę  Game Dev, rozpoczęcia pracy nad własną grą i poznania ludzi o podobnych zainteresowaniach.

Swobodna atmosfera ułatwi proces twórczy :)

Program warsztatu

Dzień pierwszy

Zaczynamy!

Zaczniemy od prostego przypomnienia Unity. Zapoznamy się z przykładowym projektem oraz  zaplanujemy kolejne kroki w tworzeniu gry.

Dzień drugi

Modelowanie i skanowanie

Drugiego dnia skupimy się na modelowaniu postaci oraz bardziej skomplikowanych modeli. Poznamy sposoby skanowania istniejących obiektów w celu wykorzystania ich w grze oraz  sposoby teksturowania, tworzenia dodatkowych tekstur symulujących metaliczność i głębie.

Dzień trzeci

Animacja

Tego dnia poznamy sposoby dodawania tzw. szkieletu do modelu oraz jego animacji. Uczestnicy zapoznają się z technologią motion capture, która ułatwia animowanie postaci oraz dowiedzą się, jakie są różnice między klasyczną animacją, animacją z wykorzystaniem fizyki czy animacją wykorzystującą AI.

Dzień czwarty

Questy, ciekawe miejsca, znajdźki

Poznamy sposoby tworzenia questów, osiągnięć oraz ich implementacji w świecie gry. Dowiemy się jak wypełnić świat gry w sposób ciekawy, bez zbędnych zapychaczy. Zastanowimy się czemu pióra w Assasinsc Creed czy zbieranie marchewek dla NPC jest tak złym pomysłem.

Dzień piąty

Wydawanie gry, reklama i technologie

Poznamy technologie inne niż Unity czy Blender wykorzystywane w branży gier. Dowiemy się jakie osoby są nam potrzebne do realizacji własnego projektu i jak zarządzać swoją pracą. Nauczymy się również sposobu dobrego reklamowania własnej gry.

Sprawdzanie postępów programisty za pomocą liczby linii kodu, które napisał, jest jak sprawdzanie postępów w budowaniu samolotu poprzez przyrost jego wagi.

Bill Gates