Programowanie gier komputerowych

Prowadzący

Czas Trwania Warsztatów

25 godzin lekcyjnych (5 dni po 5 godzin lekcyjnych)

Programowanie gier komputerowych

Game Dev - nauka programowania w fascynujący sposób

Dzięki tym warsztatom uczestnicy zapoznają się z całym procesem tworzenia gier komputerowych. Od grafiki, przez projektowanie świata, aż po muzykę. W efekcie stworzą własną autorską grę, co będzie wspaniałą intelektualną przygodą i zabawą, a w efekcie nauką podstaw prawdziwego programowania.

Do kogo kierowany jest ten warsztat?

Warsztat przeznaczony dla wszystkich uczniów liceum, którzy chcą poznać cały proces tworzenia gier komputerowych. Żeby wziąć udział w warsztatach, nie trzeba mieć żadnych zdolności czy umiejętności poza średniozaawansowaną znajomością obsługa komputera. Jednak osoby ze znajomością języka C++ lub C# w stopniu podstawowym z pewnością wyciągną jeszcze więcej korzyści z warsztatów.

Niezbędny sprzęt i oprogramowanie

Własny komputer o minimalnych parametrach:

  • Procesor – Dual Core 2.0 GHz, obsługa SSE2
  • Karta graficzna – 512 MB, obsługa OpenGL 2.1 oraz rozdzielczości 1280x768
  • Pamięć – 2 GB
  • System operacyjny – Windows Vista/7/8/10

Z zainstalowanymi darmowymi programami Unity i Blender (uczestnicy warsztatu otrzymają tydzień przed Obozem link do pobrania wszystkich potrzebnych narzędzi).

Dlaczego warto wziąć udział w tym warsztacie?

Każdy uczestnik zdobędzie podstawowe umiejętności z zakresu grafiki 2D i 3D, tworzenia muzyki oraz projektowania rozgrywki. Owocem warsztatów będzie pełnoprawna gra. Uczestnicy nauczą się pracować w grupie-  rozdzielać zadania oraz odpowiednio komunikować.

Program warsztatu

Dzień pierwszy

Wstęp do tworzenia gier. Podstawy użytkowania silnika Unity. Zasady projektowania gier i planowania pracy. Podział na zespoły. Zaprojektowanie własnych gier.

Dzień drugi

Wstęp do programowania gier. Podstawy korzystania z bibliotek używanych w silniku Unity.

Uczestnicy poznają podstawy programowania w języku C# oraz funkcji w silniku Unity. Następnie napiszą prostą grę z użyciem zyskanej wiedzy.

Dzień trzeci

Koncept-arty, grafika 2D i 3D. Wykonanie graficznych elementów do gier.

Trzeci dzień będzie poświęcony na poznanie podstaw grafiki w grach, tworzenie modeli w 3D przystosowanych do gier oraz tworzenie grafik 2D do użycia w interfejsie gry.

Dzień czwarty

Muzyka i dźwięki  w grach.

Uczestnicy zapoznają się z tworzeniem i obróbką muzyki oraz dźwięków wykorzystywanych w grach, a także podstawami tworzenia dialogów i dubbingów.

Dzień piąty

Dokończenie gier - połączenie wszystkich elementów w całość.

Tego dnia uczestnicy warsztatu połączą powstałe elementów w całość i stworzą gotową grę. Następnie opublikują ją na platformie z grami indie.

Make games not engines.

.