Logo Obozu Naukowego

Programowanie gier komputerowych

Prowadzący

Czas Trwania Warsztatów

20 godzin - 25 jednostek lekcyjnych w ciągu 5 dni zajęć

Programowanie gier komputerowych

Game Dev - nauka programowania w ekscytujący sposób

Dzięki tym warsztatom nauczysz się podstaw programowania, zagłębiając się jednocześnie w świat GameDevu. Przejdziemy przez każdy aspekt tworzenia gier, od projektowania, przez tworzenie, aż do wydania. Nauczysz się korzystać z narzędzi obecnych  w branży gier i wykorzystywanych nawet przez największe studia. Zyskasz wiedzę nie tylko na temat tworzenia skryptów, programowania, Game Designu, ale także poznasz całą filozofię projektowania gier, wzbudzania ciekawości gracza, dostarczania immersji czy planowania zadań, tak by nie stracić motywacji i doprowadzić projekt do końca. Przy odpowiednim zaangażowaniu, na koniec warsztatów będziesz mógł pochwalić się pełną, własnoręcznie stworzoną grą.

Do kogo kierowany jest ten warsztat?

Warsztat skierowany jest do uczniów, którzy chcą poznać cały proces tworzenia gier komputerowych. W warsztatach może wziąć udział każdy, nie trzeba mieć żadnych umiejętności poza średnio zaawansowaną znajomością obsługi komputera. Jednak osoby ze znajomością języka C++ lub C# w stopniu podstawowym z pewnością wyciągną jeszcze więcej korzyści z warsztatów.

Niezbędny sprzęt i oprogramowanie

Do uczestnictwa w warsztatach niezbędny jest własny laptop o minimalnych parametrach:

  • Procesor – Dual Core 2.0 GHz, obsługa SSE2
  • Karta graficzna – 512 MB, obsługa OpenGL 2.1 oraz rozdzielczości 1280x768
  • Pamięć – 2 GB
  • System operacyjny – Windows Vista/7/8/10

z zainstalowanymi darmowymi programami min. Unity i Blender (uczestnicy warsztatu otrzymają przed Obozem link do pobrania wszystkich potrzebnych narzędzi).

Dlaczego warto wziąć udział w tym warsztacie?

Uczestnicy warsztatu:

  • poznają język C#,
  • poznają grafikę 2D oraz 3D,
  • poznają profesjonalne narzędzia wykorzystywane przy produkcji gier,
  • zyskają umiejętności projektowania gier i planowania pracy,
  • pozyskają umiejętności miękkie takie jak praca w zespole, zarządzanie zespołem, marketing szeptany.

Swobodna atmosfera ułatwi proces twórczy :)

Program warsztatu

Dzień pierwszy

Zaczynamy!

Zaczniemy od ogólnego wstępu do tworzenia gier. Uczestnicy warsztatu poznają podstawy użytkowania silnika Unity oraz zasady projektowania gier i planowania pracy. Następnie podzielimy się na zespoły i spróbujemy zaprojektować własne gry.

Dzień drugi

Wstęp do programowania gier. Podstawy używania bibliotek wykorzystywanych w silniku Unity

Tego dnia poznamy podstawy programowania w języku C# oraz funkcji w silniku Unity. Pozwoli nam to  rozpocząć pisanie prostej gry, nad którą dzień wcześniej pracowaliśmy.

Dzień trzeci

Systemy małe i większe

Zgodnie z projektami uczestników, powiemy sobie o przydatnych systemach, które mogą być użyteczne. Powiemy sobie o ekwipunku, interakcjach ze światem.

Dzień czwarty

Koncept-arty, grafika 2D i 3D. Wykonanie graficznych elementów do gier

Ten dzień będzie opierał się głównie na kreatywności. Poznamy podstawy grafiki w grach i stworzymy modele w 3D przystosowane do gier.  Poznamy również zasady tworzenia grafik 2D oraz interfejsów.

Dzień piąty

Dokończenie gier - połączenie wszystkich elementów w całość

Tego dnia uczestnicy warsztatu połączą powstałe elementy w całość i dokończą swoją grę. Następnie poznają sposoby promocji gier komputerowych, zyskiwania graczy oraz platformy publikacji.

Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki.

Glenn Doman